Jöran Hägglund ny chef för Public and Regulatory Affairs på Vattenfall

Report this content

Jöran Hägglund, 51 år, har utsetts till ny chef för Public and Regulatory Affairs på Vattenfall. Han kommer att rapportera till Elisabeth Ström, chef för External Relations and Communications. Avdelningen Public and Regulatory Affairs har 82 medarbetare i sju länder.

Jöran Hägglund har mer än tjugo års erfarenhet inom politiken. Fram till 2010 var han statssekreterare på Näringsdepartementet.

– Jag är väldigt glad över att vi har hittat en så erfaren och kompetent kandidat, säger Elisabeth Ström. Jöran har under många år arbetat med en mängd komplexa frågor. Han kommer att bidra till att förbättra vår förståelse av det politiska och legala ramverket, och kommer att hjälpa oss i arbetet inom Public and Regulatory Affairs på europeisk nivå.

– Jag gläder mig åt att få möjlighet att kombinera min bakgrund inom politiken med kompetensen hos ett starkt företag som Vattenfall, säger Jöran Hägglund. Stora utmaningar och viktiga målsättningar ligger framför oss, och jag ser fram emot att få bidra till att möta dessa.

Jöran Hägglund tillträder den 1 mars.

För vidare information, kontakta:
Ivo Banek, Presschef Vattenfall AB, mobil +49 171 866 21 54

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com.