Karin Lepasoon lämnar Vattenfall

Vattenfalls kommunikationsdirektör, Karin Lepasoon, har beslutat lämna Vattenfall för att tillträda en tjänst på SEB.

Karin började på Vattenfall 2016 och har lett arbetet med att definiera, och engagera Vattenfalls anställda och kunder i, den nya strategiska positionen för Vattenfalls varumärke.

• Karin Lepasoon har varit avgörande i omvandlingen av Vattenfall och en huvudbärare av vårt mål att göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Hon har kombinerat detta med ett utomordentligt ledarskap vilket inte minst visat sig i att vår kommunikationsorganisation är en integrerad del i att driva Vattenfalls strategiska och affärsmässiga agenda. Jag har verkligen uppskattat att jobba med Karin och jag önskar henne all lycka i hennes nya roll, säger Magnus Hall, Vattenfalls vd och koncernchef.
  • Det har varit ett sådant nöje att jobba på Vattenfall. Jag har lärt mig mycket av alla mina fantastiska kollegor som jag verkligen kommer att sakna. Jag kommer att följa Vattenfalls fortsatta steg på vägen mot ett fossilfritt liv med stort förtroende, respekt och intresse, säger Karin Lepasoon.

Karin Lepasoon lämnar Vattenfall senast i oktober 2020. Rekryteringen av en efterträdare inleds omedelbart.

För ytterligare information kontakta:

Vattenfalls pressavdelning, telefon +46 8 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com