Mark Vadasz ny presschef på Vattenfall

Mark Vadasz blir ny presschef på Vattenfall AB. Han kommer närmast från SJ, där han varit presschef och chef för extern kommunikation.

– Vattenfall är ett expansivt bolag, med en stark vilja att arbeta proaktivt med kommunikation. Jag ser fram emot att bidra till den utvecklingen, säger Mark Vadasz.

Vattenfall är idag ett av Europas ledande energibolag med verksamhet i Norden, Tyskland och Polen.

– Effektiv kommunikation via media är en allt viktigare framgångsfaktor. Där kommer Mark Vadasz med sin bakgrund och erfarenhet att vara en stor tillgång för oss, säger Vattenfalls kommunikationsdirektör Carolina Wallenius.

Under sin tid på Telia International Carrier byggde Mark Vadasz upp en organisation med PR och mediarelationer i 22 länder. Därefter arbetade han två år som europeisk kommunikationschef på Amersham Plc (senare GE Healthcare), där han även satt med i koncernens kristeam. Han har även mångårig erfarenhet som kommunikationskonsult.

Under sin tid på SJ har Mark Vadasz utvecklat bolagets externkommunikation och med en medveten strategi vänt mediabilden av SJ från 20 procent positiva tidningsklipp till 80 procent – och det på bara två år.

– Det är det arbete jag är mest nöjd med, säger Mark Vadasz, som börjar sin nya anställning som koncernens presschef på Vattenfall AB den 1 augusti 2008.

För vidare information, kontakta:
Maria Parent, pressekreterare, Vattenfall AB, telefon 08-739 65 50.
Mark Vadasz, telefon 070-762 44 55.

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10.