Ny chef för Media and Public Relations på Vattenfall

Report this content

Andreas Jansson blir ny chef för Media and Public Relations på Vattenfall. Han efterträder Ivo Banek, som för en tid sedan utsågs till Vattenfalls kommunikationsdirektör.

Andreas är 40 år gammal och arbetar sedan två och ett halvt år tillbaka som chef för kommunikation och insamling på Svenska Röda Korset. Dessförinnan arbetade Andreas med kommunikation på statligt ägda Svenska Spel i tio år, där han under flera år ingick i koncernledningen.

– Andreas kom till Röda Korset i en period då det mediala trycket var hårt. På kort tid har han lyckats återupprätta Röda Korsets varumärke och förtroendet för organisationens insamlingsarbete. Jag ser mycket fram emot att jobba med Andreas, säger Ivo Banek.

Som chef för Media and Public Relations kommer Andreas att leda koncernens arbete med extern kommunikation i egna och förtjänade kanaler, som press och sociala medier. I tjänsten ingår också ansvar för avdelningen Incident och krishantering (ICM). Positionen är internationell med medarbetare i Sverige, Tyskland, Nederländerna samt andra länder.

– Det känns väldigt inspirerande. Vattenfall är ett oerhört spännande företag i en intressant och samhällsviktig bransch. Jag ser fram emot att få vara med och utveckla Vattenfalls kommunikation, säger Andreas Jansson.

Andreas Jansson börjar sitt nya jobb på Vattenfall den 1 mars.

För mer information, vänligen kontakta:
Mikael Petrovic Wågmark, presschef Vattenfall Sverige: 0725-00 95 80

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Taggar: