Ny presschef för Vattenfall i Sverige

Report this content

Mikael Petrovic Wågmark är Vattenfall Sveriges nye presschef. Han har tillträtt sin nya tjänst som ansvarig för bolagets kontakter med media i Sverige.

– Jag ser fram emot att arbeta med mediarelationer på Sveriges och ett av Europas största energibolag i en tid då energifrågor står högt på agendan. Förutom att vara en viktig intressent för Vattenfall är media en avgörande kanal för att nå ut till kunder och allmänhet samt för att bygga förtroende, säger Mikael Petrovic Wågmark.

Mikael har en examen i statsvetenskap och han har även läst bland annat företagsekonomi och journalistik. Han talar sex olika språk och har studerat i flera europeiska länder. Han har en bakgrund som journalist på Sveriges Television och på TV4. Han kommer senast från rollen som kommunikationschef på E.ON Sverige.

– Mikael är en mycket kompetent och erfaren kommunikatör med kännedom om energibranschen. Hans bakgrund som journalist kommer att vara särskilt värdefull för att fortsätta utveckla och förbättra vårt samarbete med olika media i Sverige. Jag ser fram mot att jobba tillsammans med Mikael, kommenterar Ivo Banek, Vattenfallkoncernens presschef.

För mer information. kontakta:
Ivo Banek, Head of Media Relations Vattenfall, telefon: 08-739 50 10
Mikael Petrovic Wågmark, Presschef Sverige, telefon: 0705-69 71  56

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com

Taggar: