Nya presschefer på Vattenfall

Report this content

Från och med 23 augusti blir Ivo Banek ny presschef på Vattenfall Group AB och Boo Ehlin får uppdraget som ny presschef för Vattenfall Norden.

Ivo Banek kommer närmast från en tjänst som kommunikationschef för Vattenfall Pan-Europe och har arbetat inom Vattenfall sedan 2004, i huvudsak i den tyska verksamheten. Han har även en journalistbakgrund och har bland annat varit pressekreterare för det socialdemokratiska partiet i Hamburg.

Boo Ehlin har en gedigen erfarenhet av media i Sverige och har bland annat tidigare varit presschef på SEB, Nordea och Bankföreningen. Idag driver han ett eget företag där han huvudsakligen har arbetat med kommunikationsfrågor för Vinges advokatbyrå.

– Jag är mycket nöjd med att vi har lyckats rekrytera två mycket kunniga presschefer. Ivo Banek har goda kunskaper kring Vattenfalls verksamhet och förstår medias förutsättningar i Europa. Boo Ehlin har stor erfarenhet av pressarbete i Sverige och jag ser fram emot en nystart för Vattenfalls service och relationer till de journalister som bevakar Vattenfall, säger Elisabeth Ström kommunikationsdirektör Vattenfall AB.

För vidare information, kontakta:

Maria Parent, pressekreterare, telefon 08-739 65 50, mobil 076-807 65 50.

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com.

Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. Idag producerar Vattenfall el och värme och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största kunderna är industrier, energiföretag, kommuner, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. För vidare information, se www.vattenfall.se. Under OM VATTENFALL/MEDIA OCH NYHETER finns medieservice, bland annat bildarkiv och pressmeddelanden.