• Vattenfall/

Olof Gertz lämnar Vattenfall: Mattias Holmberg utnämnd till tillförordnad chef för Human Resources

Report this content

Vattenfalls chef för koncernfunktionen Human Resources, Olof Gertz, lämnar företaget. Mattias
Holmberg ersätter honom med omedelbar verkan tills en permanent efterträdare har tillsatts.

– Vattenfall står inför nya utmaningar och vi har bestämt att Olof ska få fortsätta sin karriär utanför
företaget, säger Magnus Hall, Vattenfalls VD och koncernchef.

– Jag vill tacka Olof för hans insatser under en period av förändringar för Vattenfall.

Rekryteringsprocessen för att tillsätta en permanent chef för Human Resources kommer att inledas inom kort.

– Vattenfall är ett av de mest spännande företagen att jobba på, säger Olof Gertz. Jag är tacksam för det utmärkta samarbete jag har haft med mina många kompetenta kollegor och önskar er all lycka i framtiden.

Olof Gertz började på Vattenfall i mars 2012 som chef för Human Resources. När han nu lämnar Vattenfall får han i enlighet med gällande avtal och riktlinjer lön under sina sex månaders uppsägningstid och avgångsvederlag motsvarande maximalt 18 månader.

Vattenfall offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden.

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 5010.

Vattenfall är ett svenskägt energiföretag med verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Sedan den 1 januari 2014 är Vattenfalls verksamhet indelad i två enheter: regionerna Nordic och UK/ Continental Europe. Vattenfalls vision är att utveckla en hållbar och bred europeisk energiportfölj och att vara ett av de företag som leder utvecklingen mot ett miljömässigt hållbart energisystem.

Taggar: