Revisionsdags på Ringhals 4

Revisionsdags på Ringhals 4 Ringhals fjärde och sista översyn - revision - för i år inleddes på torsdagen när Ringhals 4 stängdes av. Den gångna produktionssäsongen har varit mycket framgångsrik. Sedan förra årets avställning har blocket haft 100 procents tillgänglighet. Det vill säga elva månaders drift, i praktiken helt utan produktionsbortfall. Cirka 6,6 miljarder kilowattimmar har producerats. Det motsvarar förbrukningen i två stora städer, till exempel Göteborg och Malmö tillsammans. Översynsperioden i år är längre än normalt på grund av omfattande arbeten och kontroller i reaktorns kylsystem. Förutom detta arbete innehåller översynen huvudsakligen rutinmässigt underhåll och bränslebyte. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Driftchef Rickard Halldin, telefon 0340-66 70 00. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/22/20040809BIT20900/wkr0001.pdf