• Vattenfall/

Stora Karriärdagen 2023: Vattenfall är årets Employer Branding företag i kategorin högskoleingenjörer

Sedan 2011 utser Karriärföretagen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. I år är Vattenfall vinnare som karriärföretag när högskoleingenjörerna har sagt sitt.

De arbetsgivare och nyckelpersoner som utmärkt sig särskilt bland årets Karriärföretag nomineras till olika priskategorier inom följande yrkeskategorier: Civilingenjörer, Högskoleingenjörer, Ekonomi, Mäklare och Samhällsvetare. Vinnarna för respektive kategori presenterades under Stora Karriärdagen 2023 på Berns Salonger den 4 Oktober.

Vattenfall vann i kategorin Högskoleingenjörer.

– Det är med glädje och stolthet som vi mottar denna nominering och det är en ära att bli erkänd för vårt arbete. Att arbeta med employer branding har alltid varit en passion för oss och det är vårt mål att på ett sanningsenligt sätt presentera oss som arbetsgivare där medarbetare trivs och blomstrar. Vi är ett professionellt team som har väldigt roligt tillsammans. Vi ser fram emot att fortsätta vårt arbete med att attrahera medarbetare, säger Linn Ljungman, chef för Employer Branding & Student Relations.

Motiveringen till vinsten lyder enligt Karriärföretagen:

– Vattenfall är en sann inspiratör med sitt employer branding-arbete. Teamet är dynamiskt och motiverade till att skapa en utmärkt arbetsplats. Med sitt stora driv lyckas Vattenfall attrahera Sveriges unga talanger. Trots deras stora storlek lyckas de skapa gemenskap och en känsla av trygghet. Med en rad olika aktiviteter skapar Vattenfall en arbetsplats som erbjuder unika karriärmöjligheter för både juniora och seniora.

Mer info:
Gör karriär på Vattenfall
Karriärföretagen 2023

För ytterligare information kontakta:
Heidi Stenström, pressekreterare, Vattenfall, 070-611 81 92, heidi.stenstrom@vattenfall.com