Teracom tecknar treårsavtal med Vattenfall

Report this content

Mediaoperatören Teracom har tecknat ett omfattande treårsavtal med Vattenfall om köp av el och elportföljförvaltning. Avtalet gäller leverans av el till Teracoms rikstäckande sändarnät för radio, tv och bredband.

- Vi valde Vattenfall för att de hade det bästa erbjudandet gällande tjänsteutbud och prisbild för Teracom. Vi är mycket nöjda med avtalet och ser fram emot ett nära samarbete med Vattenfall, säger Lennart Jalmarsson, driftdirektör på Teracom.
- Huvuddelen av våra leveranser till Teracom kommer att ske till de drygt 1200 sändarstationer som finns placerade runt om i Sverige. Det är mycket spännande med en kund som står inför stora tekniska och kommersiella utmaningar säger Matts Wesslén, säljchef, Vattenfall Norden.

För vidare information kontakta:
Gert Honnér, pressekreterare, Vattenfall Norden, tel. 070-539 51 12
Matts Wesslén, försäljningschef Företag, Vattenfall Sales Nordic,
telefon 08-739 60 51, 070-666 37 23
Lennart Jalmarsson, driftdirektör, Teracom, 08-555 420 31
Lennart Ivarsson, informationsdirektör, Teracom 08-555 420 21

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10

Teracom är Sveriges första medieoperatör. Vi kan erbjuda olika kommunikationsvägar för radio, tv, internet samt nedladdning av ljud och bild. Vi ska se till att människor och företag har tillgång till en mångfald av medietjänster, oberoende av tid och plats. I koncernen finns också dotterbolag som erbjuder kompletterande produkter och tjänster. Teracom-koncernen omsätter ca 2,7 miljarder kronor och har omkring 650 anställda. Mer information om Teracom finns på www.teracom.se