• Vattenfall/

Vattenfall informerar om ny strategisk inriktning Presskonferens på tisdag den 21:a september kl. 09.00

​Kl 09:00 på tisdag 21:a september håller Vattenfalls VD och Koncernchef Øystein Løseth en presskonferens för att presentera Vattenfalls nya strategiska inriktning och organisation.

PRESSINBJUDAN

Presskonferensen kommer att hållas på engelska.

Lokal: Vattenfalls huvudkontor, Sturegatan 10, Stockholm

Ta med legitimation och kom i tid så att du hinner registrera dig i receptionen innan presskonferensen börjar.

Har du inte möjlighet att delta på plats så kan du ringa in och följa konferensen via telefon. Journalister som deltar via telefon kommer också att ha möjlighet att ställa frågor.

Detaljer för konferenstelefon

För att delta i presskonferensen via telefon, vänligen ring in på följande telefonnummer några minuter innan 09:00.
Telefon: +46 8 505 100 31 (Sverige)

Presentation:  Bilderna i presentationen kommer att publiceras kl. 09.00 den 21 september på www.vattenfall.com/strategicdirection. Journalister som ringer in kan öppna filen och följa med i  presentationen från distans.

Podcast: En inspelning kommer att finnas tillgänglig som mp3 strax efter presskonferensens slut på www.vattenfall.com/strategicdirection.

Video:

En videoinspelning kommer att finnas tillgänglig cirka en timme efter presskonferensens slut via länk på  www.vattenfall.com/strategicdirection

För mer information, vänligen kontakta:

Caroline Rylander, pressekreterare,  telefon: +46 8 699 89 21, mobil: +46 730 79 99 54

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: +46 8 739 50 10, press@vattenfall.com.

Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. Idag producerar Vattenfall el och värme och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största kunderna är industrier, energiföretag, kommuner, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. För vidare information, se www.vattenfall.se. Under OM VATTENFALL/MEDIA OCH NYHETER finns medieservice, bland annat bildarkiv och pressmeddelanden.