Vattenfall levererar el till HSB Malmös föreningar och medlemmar

HSB Turning Torso är en av fastigheterna tillsammans med de cirka 260 HSB-föreningar i Malmö som kommer att få elen från Vattenfall under de närmaste tre åren. Leveransen är en del av ett avtal mellan HSB Malmö och Vattenfall som uppgår till 60 miljoner kronor omfattande cirka 120 GWh. Samtidigt erbjuds HSB:s medlemmar i Malmö att teckna förmånliga elavtal för sin lägenhet.

– Vattenfalls erbjudande om lägenhetsel till våra medlemmar, innebär en möjlig besparing med cirka 1 100 kronor per hushåll under en treårsperiod säger HSB Malmös inköpschef Benny Ahnelöv.

– Affären ingår i vår strategi att växa på den skånska elmarknaden och vi är mycket stolta över att få leverera el till HSB i Malmö säger Magnus Westberg, försäljningschef Företag, Vattenfall Sales Nordic. Sedan tidigare är vi på plats i Skåne med att genomföra våra vindkraftsatsningar i Lillgrund i södra Öresund.

För vidare information kontakta:
Benny Ahnelöv, inköpschef HSB Malmö, telefon 040-35 78 09, 0708-13 00 44
Magnus Westberg, försäljningschef Företag, Vattenfall Sales Nordic, telefon 0520-885 40, 070-520 15 83
Gert Honnér, pressekreterare Vattenfall Norden, telefon 070-539 51 12

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10