Vattenfall presenterar delårsrapport för januari-juni 2020 den 21 juli

Vattenfalls delårsrapport för januari-juni 2020 publiceras tisdagen den 21 juli klockan 08.00 på group.vattenfall.com/se

Vattenfalls vd och koncernchef Magnus Hall och finansdirektör Anna Borg kommer att presentera resultatet vid en direktsänd audiocast på webben för analytiker och media klockan 09.30 samma dag. Presentationen och den efterföljande frågestunden kommer att hållas på engelska.

Webblänk: Audiocast - Vattenfalls delårsrapport januari-juni 2020

Det går även att delta via telefon, på telefonnummer 08-505 100 31.

Delårsrapporten och presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga från klockan 08.00 på group.vattenfall.com/se

För mer information, kontakta:

Johan Sahlqvist, Head of Investor Relations, telefon 08-739 72 51, mobil 072-226 40 51

Markus Friberg, Head of Media Relations, mobil: 070-261 30 84

Vattenfalls pressavdelning, telefon +46 8 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com