Vattenfalls halvårsrapport

Vattenfalls halvårsrapport Vattenfalls halvårsrapport för perioden januari-juni 2002 bifogas som pdf-fil. Rapporten presenteras och kommenteras (på engelska) vid en telefonkonferens idag klockan 10.00 av Vattenfalls VD Lars G Josefsson och vice VD, finansdirektör Matts Ekman. Man kan även följa telefonkonferensen på www.financialhearings.com Presentationsmaterial i anslutning till presentationen finns såväl på www.financialhearings.com som www.vattenfall.com och www.vattenfall.se Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Klaus Aurich, Investor Relations, telefon 08-7396514, mobil 070-539 65 14. Karl-Erik Olsson, presschef, telefon 08-739 75 83, mobil 070-538 81 38. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. För vidare information, se www.vattenfall.se . Under OM VATTENFALL/PRESS finns medieservice, bland annat bildarkiv och pressmeddelanden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20020814BIT00230/wkr0002.pdf Hela rapporten