• Vauni/

Vauni lanserar Limited Edition-serie med fokus på lyster och trendig granit

Report this content

Nu lanserar Vauni en Limited Edition-serie av sina designade eldstäder som drivs av bioetanol. I den nya serien ingår färgerna svart, grå, vinröd, sandvit och den helt nya färgen rost – ”Nordic Rust”. Gemensamt för alla färger är en lyxig, exklusiv finish som ger en glittrig lyster. I Limited Edition-serien finns också tre nya trendiga färger och slitstarka material på steninsatsen runt brännaren. Säljstart för Vauni Limited Edition är den 1 oktober.

– Vi har tagit fram klassiska och jordnära färger som smälter in i flesta hem – både skandinaviska och europeiska. Den stora nyheten blir rostfärgen som har varit en efterfrågan från både kunder och återförsäljare. Finishen med lyster kommer också att bli ett stort lyft för designkänslan och de nya insatserna är både snyggare och mer slitstarka, säger Robert Ban, vd på Vauni AB.

Vauni Limited Edition gäller på de klotformade eldstäderna Globe och Cupola samt OF Wide som även går att placera i en öppen spis. Stellar Black (svart), Frozen Grey (ljusgrå), Nordic Rust (rost), Nebula Red (vinröd) och Crystal Pearl (sandvit) blir de fem exklusiva färgerna. De tre nyheterna på steninsats runt brännaren kommer från Consentinos populära produkt Dekton och ersätter de tidigare varianterna av Silestone. Insatserna heter Black Granit (svart), Ice Mineral (ljusgrå) och Trillium Tech (rostig metallook).

– Nu tar vi nästa steg i vår satsning på designade skorstensfria eldstäder som höjer mysfaktorn samtidigt som de blir en inredningsdetalj i hemmet. Konsumenterna har verkligen fått upp ögonen för möjligheten att elda utan sot, rök eller aska och det finns alla förutsättningar för oss att fortsätta utveckla våra eldstäder, säger Robert Ban.

Kortfakta Vauni Limited Edition
– Lanseras den 1 oktober på vauni.se och hos utvalda återförsäljare.
– Finns i färgerna: Stellar Black, Frozen Grey, Nordic Rust, Nebula Red och Crystal Pearl.
– Insatsen runt brännaren finns i följande exklusiva utföranden: Black Granit, Ice Mineral och Trillium Tech.
– Pris från 24 900 kronor för Globe, 23 900 för Cupola samt 7 995 för OF Wide.
– Säljs fram till oktober 2017 då nästa limited edition-serie släpps.

För ytterligare information och bilder:
Frida Valentin, PR-ansvarig, tfn: 070-90 32 29, e-post: frida@sommar.se
Robert Ban, vd Vauni, tfn: 031-722 79 32, e-post: robert@vauni.com

Länk till högupplösta bilder: www.vauni.se/media

Om Vauni AB
Vauni AB är Nordens ledande tillverkare av bioetanoldriva eldstäder med ledorden design, teknik och säkerhet. Bolaget designar, utvecklar, producerar samt distribuerar skorstensfria etanoldrivna kaminer och förbränningssystem till företag och privatpersoner över hela världen. Målet är att göra produkterna flexibla och attraktiva för personer med skiftande krav, smak och levnadsförhållande. Vaunis huvudkontor ligger i Kungsbacka.

Taggar: