VBG Groups Vd och koncernchef firar 20 år på sin post

Det är i dagarna 20 år sedan Anders Birgersson tillträdde rollen som Vd och koncernchef för VBG Group.

Långsiktighet är ett av VBG Groups ledord och genom de 70 åren som passerat sedan företaget grundades har endast tre verkställande direktörer lett verksamheten. Herman Krefting som grundande bolaget (1951–1972), Richard Persson (1972–2001) samt Anders Birgersson som tillträdde i sin roll i slutet av maj 2001.

VBG Group har under åren med Anders Birgersson som VD och koncernchef utvecklats från en leverantör av transportlösningar till en internationell industrigrupp med egen verksamhet i 17 länder 1500 anställda.

I denna video får du Anders Birgerssons egen syn på 20 år som Vd och koncernchef.

Anders Birgersson, Vd och koncernchef

VBG Group AB (publ) i Vänersborg är moderbolag i en internationell verkstadskoncern med helägda bolag i Europa, Nordamerika, Brasilien, Sydafrika, Australien, Indien och Kina. Verksamheten är indelad i tre divisioner, Truck & Trailer Equipment, Mobile Climate Control och Ringfeder Power Transmission, med produkter som marknadsförs under välkända och starka varumärken. VBG Group ABs B-aktie börsintroducerades 1987 och finns idag på Mid Cap-listan på Nasdaq Stockholm.