vChain och Wapro inleder samarbete

Report this content

vChain AB meddelar idag att man ingått avtal avseende leverans av tjänsterna globl inbound respektive outbound  till det svenska bolaget Wapro AB med huvudkontor i Karlshamn.

Avtalet omfattar Wapro’s verksamheter i Sverige och USA. Wapro levererar ventiler för att skydda människor och fastigheter från översvämningar och tillbakaflöden. Wapro har på kort tid sett ett ökande intresse för deras produkt i USA och inleder nu samarbetet med vChain för att kunna öka servicenivån ytterligare.

Avtalet som är över tre år med start den 1 mars 2020

Tjänsten som vChain kommer att leverera innefattar övervakning och avvikelsehantering av varuflöden med möjlighet att addera ytterligare funktionalitet för inköps- och orderövervakning över tid.

För vChain är avtalet av strategisk betydelse i satsningen mot att bli den ledande leverantören av digitala kontrolltornstjänster med fokus på order, inköp och distribution.

Vi är mycket glada att kunna inleda detta samarbete med Wapro i Sverige och USA och får med detta möjligheten att stärka vår position på den amerikanska marknaden som är av stor strategisk betydelse för oss.

Genom samarbetet med vChain kan vi säkerställa att vi kontinuerligt jobbar med att öka servicenivån och leveransprecision mot den för oss så viktiga amerikanska marknaden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Joakim Waldén, Key Account Manager, vChain AB +46 722 16 41 95

Monica Magnusson, Chief Financial Officer, Wapro AB   +46 702 70 10 56

Om vChain

vChain är en leverantör av kontrolltornslösningar inom supply chain management med fokus på avvikelsehantering inom inköp, order och distribution. Vi hjälper våra kunder att omsätta möjligheterna i sin data för att optimera deras processer samt förse dem med beslutsstöd för att nå hållbar förändring. Via en integrerad uppsättning av molntjänster under varumärket globl ger vi våra kunder tillgång till våra tjänster on-demand samt full integration av data. vChain grundades 2014 och har huvudkontor i Malmö. Verksamheten sysselsätter 26 medarbetare i 3 länder och omsatte under 2019 cirka 110 miljoner SEK

Om Wapro

Vi kan läsa om det i tidningarna och många av oss har till och med upplevt det på obehagligt nära håll; stigande havsvattennivåer och extremväder blir allt vanligare och påverkar oss alla. Oavsett var på jorden vi bor är dessa förändringar något som vi måste vänja oss vid och lära oss att hantera.

Vi på Wapro har gjort det till våran uppgift att skydda människor och samhällen från översvämningar i avlopp- och dagvattensystem. Genom åren har Wapros produkter förhindrat tusentals översvämningar. Wapro - HOLDING BACK THE FLOOD

vChain
INFO@VCHAIN.SE