Report this content

Färsk Demoskopundersökning visar: Anonyma analyser och tips på VCW.se en maktfaktor på börsen Kapitalmarknadens aktörer är mycket aktiva användare av VCW.se - Sveriges största Börsinformationsportal med Sveriges största diskussionstjänst om aktier. Det visar en ny undersökning från Demoskop. 30 procent av de intervjuade är inne på sajten varje dag och hälften av dessa är inne flera gånger varje dag. Av dem som varit inne på VCW har en så stor andel som 35 procent agerat utifrån vad de läst och den information de fått. - Vi vet att det som skrivs på VCW om många bolag påverkar aktiekursen, säger Anders Karlsson, VD för VCW. - Vi vet även att de företag som marknadsför sin aktie på VCW ofta får en högre omsättning och likviditet i aktien, fortsätter Anders Karlsson. VCW erbjuder ett flertal tjänster. Mest känd är aktiediskussionstjänsten - där vem som helst kan skriva sina åsikter om aktier, bolag och börser, eller läsa vad andra har skrivit. Känd är också Nättidningen Dagens Finans som erbjuder de senaste nyheterna och marknads-kommentarer om börs och finans. Demoskop har ställt frågor om VCW till cirka 200 mäklare, analytiker, vd:ar, rådgivare, institutionella placerare etc. som varit inne på sajten. Fler än hälften av de tillfrågade gör dagliga aktieaffärer, åt sig själva eller åt andra. Det visar sig att de flesta är inne på aktiediskussionstjänsten, mest för att läsa. De går in på VCW för att få information, hålla sig uppdaterade eller läsa vad som skrivs om olika aktier. För mer information samt för utdrag ur undersökningen kontakta: Anders Karlsson, VD VCW, tel. 031-61 42 55, mobil 0708 - 854580 e-post: anders.karlsson@vcw.se VCW Internet Services AB är ett helägt dotterbolag till TeleTrade Financial Services AB (publ). TeleTrade aktien är noterad på O-listan på Stockholmsbörsen. VCW driver Sveriges största Börsinformationsportal www.vcw.se. Verksamheten har under 2000 växt kraftigt med avseende på såväl besökare som intäkter och resultat. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00210/bit0002.pdf