Report this content

VCW i samarbete med Affärsvärlden, Finanstidningen och Yahoo! i annonspaket på Internet. Nu startas det första svenska annonspaketet på Internet. Det är VCW (www.aktietips.com), Affärsvärlden (www.afv.se), Finanstidningen (www.fti.se), och Yahoo! Sverige (www.yahoo.se) som tillsammans skapar BÖRSPAKETET. Genom samarbetet skapar de fyra aktörerna ett nytt medium för de som vill nå en stor grupp med uttalat intresse för börs och finans. Inom dagspressen är annonspaket en mycket vanlig samarbetsform. BÖRSPAKETET blir det första paketet på den svenska Internetmarknaden. De fördelar ett paket innebär för en annonsör är framförallt enkelheten och en ökad täckning och räckvidd. BÖRSPAKETETS besökare på Internet består huvudsakligen av män, de är beslutsfattare och höginkomsttagare. Dessa utgör en attraktiv målgrupp för många annonsörer. Det område på Internet som kommit längst vad gäller användande och kommersialisering i Sverige är inom börs och finans. Framförallt beroende på att via Internetmediet kan viktig information nå stora grupper sekundsnabbt. BÖRSPAKETET väntas därför få en stark ställning tack vare sin inriktning och stora publik. VCW (Venture Capital World) är ett renodlat Internetbolag inom börs och finans. Bolaget är publikt med ca 750 aktieägare. Aktien är noterad på den s k Göteborgslistan. VCW innehar Nordens mest besökta Internetsidor för aktieintresserade. Kontaktpersoner: Mikael Stenhamn, VD, VCW AB (publ) 0708-85 95 80