Ve Interactive och Amadues tillkännager samarbete för att öka flygbolagens lönsamhet online

Samarbetet innebär att Amadeus globala kunder inom reseindustrin kommer att få tillgång till Ve's digitala marknadsföring och annonseringsapplikationer för att aktivt kunna minska kundbortfallet.

BOSTON – 19 April 2016 - Ve Interactive, en global aktör som erbjuder digital marknadsföring och e-handelslösningar för att öka antalet konverteringar online, meddelar idag ett strategiskt samarbete med Amadeus. Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala reseindustrin. Det centrala målet i samarbetet är att delge flygbolag en omfattande teknisk lösning för digital marknadsföring och konverteringsoptimering som har visats öka konverteringsgraden på bokade flyg online.

"Samarbetet med Amadeus är ett strategiskt partnerskap för Ve Interactive Group, och stärker vår position som en ledande leverantör av resultatdriven marknadsföring och display-annonsering inom den globala reseindustrin. Tillsammans kommer vi att hjälpa flygbolag att förbättra användarupplevelsen online och samtidigt öka konverteringsgraden för bokningar av flyg." berättar David J. Brown, CEO, Ve Interactive.

Enligt Ve Interactive's senaste rapport inom reseindustrin, så ligger den genomsnittliga siffran för kunder som lämnar ett flygbolags hemsida utan att boka på 86 procent. För flygbolag som använder Amadeus för att optimera deras hemsida ges nu möjligheten att ansluta sig till Ve Interactive's lösning för digitala marknadsförings- och annonseringsapplikationer. Det innebär potentiella fördelar som att effektivt kunna interagera med obeslutsamma besökare som har lämnat ett flygbolags hemsida utan att ha bokat.

"Kunder som lämnar en sida utan att boka är en signifikant utmaning för många flygbolag som vill öka deras intäkter för bokade flyg online," berättar Philippe Der Arslanian, Head of Digital & Merchandising, Airline IT, på Amadeus. "Samarbetet mellan Ve Interactive och Amadeus har som mål att hjälpa flygbolag skapa personaliserade re-engagement kampanjer med förväntningarna att öka intäkterna medan man samtidigt höjer onlineupplevelsen."

"Amadeus erbjuder reseindustrin de mest avancerade tech-lösningarna, och vi ser fram emot att bli en del av Amadeus Partner Network," berättar Greg Shlopak, CEO, Ve Interactive North America. Samarbetet som leds av Ve Interactive North America kommer att öppna möjligheter för flygbolag världen över till att effektivt fånga upp förlorade kunder, förbättra konverteringsgraden, och generera ökade intäkter."

Ve Interactive
Alex Parks
ap@alexparkscommunications.com
+1.617.784.8863

Om Ve Interactive

Ve Interactive är ett globalt tech-företag inom digital annonsering och konverteringsoptimering. De har sedan starten 2009 haft målsättningen att vara den drivande kraften inom e-handel och utvecklingen av den digitala kundupplevelsen. Bolagets datadrivna plattform integrerar programmatic marketing, retargeting & remarketing, vilket ger kunden möjlighet att aktivt driva trafik, öka antalet konverteringar & maximera lönsamheten online.

Ve är idag en internationell koncern som levererar lösningar till över 10 000 kunder på 30 olika språk. Huvudkontoret ligger i London, och företaget har 34 kontor världen över. Ve North America, som etablerades 2011, har huvudkontoret i Boston och kontor i New York City, Toronto, och Tempe, Arizona. www.veinteractive.com

Om Amadeus

Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala reseindustrin. Kundgrupper inkluderar reseleverantörer (dvs flygbolag, hotell, järnväg, rederier etc.), säljare av resor (resebyråer och hemsidor), och köpare av resor (föreningar och företag med resehantering).

Amadeusgruppen har närmare 13,000 anställda världen över, på centrala platser som i Madrid (huvudkontoret), Nice (utveckling) och Erding (operativt), liksom 71 lokala kommersiella Amadeusorganisationer globalt.

Amadeus driver en transaktionsbaserade affärsmodell, är listat på den spanska börsen under symbolen "AMS.MC" och är en del av index IBEX 35.

För mer information om Amadeus, besök gärna www.amadeus.com eller www.amadeus.com/blog för mer om reseindustrin.

David J. Brown, CEO, Ve Interactive
Philippe Der Arslanian, Head of Digital & Merchandising, Airline IT, Amadeus