Nya Veeam Availability Orchestrator v2 erbjuder avancerad disaster recovery för alla verksamheter

Report this content

Den nya versionen minimerar nedtid med ökad pålitlighet, bättre skalbarhet, effektiv orkestrering, automatiserad testning och garanterad regelefterlevnad tack vare utökade funktioner för att återställa processer och IT-miljöer

MIAMI, FL: VeeamON, Stockholm, Sverige, 22 maj, 2019: Veeam® Software, det ledande företaget inom backup-lösningar för effektiv datahantering i molnet, meddelar att nya Veeam Availability Orchestrator v2 är allmänt tillgänglig på marknaden. Den senaste versionen innehåller utökad funktionalitet för orkestrering och automation för fler applikationer och virtuella maskiner, och hjälper därmed organisationer att säkra fler scenarier som kan uppstå kring operationella processer, disaster recovery (DR) och datamigrering. Organisationer har aldrig varit så beroende av sin data som de är nu. Trots det, har DR-lösningar bara varit tillgängliga för de största företagen och för de mest kritiska applikationerna. Med de unika och utökade funktionerna med Veeam Availability Orchestrator v2, tillför Veeam Availability Platform™ en heltäckande lösning för DR, återställning av operationella processer och säkrar plattformsmigreringar för samtliga organisationer som väljer Veeams lösningar för backup- och replikering. Tillgången till den utökade lösningen meddelades på VeeamON 2019, världens ledande konferens för effektiv datahantering i molnet - Cloud Data Management, vilken nu pågår i Miami.

-        Vår nya version av Veeam Availability Orchestrator eliminerar de utmaningar som uppstår på grund av manuell hantering tack vare pålitliga funktioner för orkestrering av processer som återställer virtuella maskiner som styr produktionen, säger Danny Allan, Vice President of Product Strategy på Veeam. Detta omfattar även att snabbt och effektivt kunna tillgodogöra sig produktionsdata för att säkra återställning och regelefterlevnad. Det gäller oavsett om det handlar om interna standarder eller om lagar och regler som HIPAA, SOX, GDPR med flera.

Ungefär 80 procent av alla företag har under de senaste två åren drabbats av en incident som krävde en plan för IT disaster recovery[i]. Det understryker att det är avgörande att verksamheter skyddar, planerar och förbereder sig för att klara avbrott av olika slag. Veeams undersökningar visar att det i genomsnitt kostar motsvarande 102 000 USD per timme ifall en enda kritisk applikation blir otillgänglig. Möjligheten att automatiskt testa, dokumentera och återställa hela sajter och enskilda arbetsflöden från backup-lösningar medför minskade totalkostnader för distaster recovery. Med den här nya versionen av Veeam Availability Orchestrator, har Veeam sett till att DR nu kan införas oavsett storlek på verksamheten.

Andra funktioner som Veeam Availability Orchestrator v2 omfattar:

• Enklare att hantera, och vid behov proaktivt förändra, service level agreements (SLAs) tack vare förbättrade funktioner för rapportgenerering och regelefterlevnad.
  • Automatisk backup och replica protection data utöver recovery verifiering, till exempel vid DevOps, patchning och uppgraderingar och analytics.

Veeam Availability Orchestrator v2 är tillgänglig nu. För mer information, se gärna https://www.veeam.com/availability-orchestrator.html.

Citat:

-        Våra undersökningar visar att SLAs kring återställning av applikationer och data är en viktig utmaning för verksamheter både on-premise och i molnet. För att effektivt kunna testa recovery-processer och säkra verksamhetskritiska resurser måste verksamheter kunna hantera orkestrering av recovery-processerna. Den nya versionen av Veeam Availability Orchestrator är en förbättring på flera nivåer, inklusive automation, rapportering, migrering och för att kunna etablera SLA-drivna processer för recovery workflows. Att kunna återställa verksamheten vid behov är avgörande och Veeam gör mycket för att förenkla den processen, säger Christophe Bertrand, senioranalytiker på ESG

-        Vi investerade i Veeam Availability Orchestrator för dess funktionalitet kring automatiserad testning och rapportering. Med bara några klick kan vi nu testa hela DR-planen och presentera detaljerade rapporter för ledningen, säger David Drake, IT Manager på Central States Industries

-        Med Veeam Availability Orchestrator för Veeam Cloud & Service Provider partners, kan vi leverera helt heltäckande DR-strategier till våra kunder. Den unika möjligheten att kunna leverera DR-funktionalitet till backup-lösningar och inte enbart till replikeringslösningar är viktigt för oss, säger Matt Chesterton, CEO, OffSiteDataSync, en Platinum Veeam Cloud & Service Provider (VCSP) partner

Om Veeam Software

Veeam är ledare inom Backup-lösningar som erbjuder funktioner för Cloud Data Management. Veeam Availability Platform är den mest kompletta backup-lösningen för att hjälpa kunder att framgångsrikt klara de 5 stadierna för Cloud Data Management. Veeam har fler än 343 000 kunder världen över, inklusive 82 procent av alla Fortune 500-företag och 67% av alla Global 2000-företag, och en kundnöjdhet som ligger 3,5 gånger högre än branschens genomsnitt. Veeams globala ekosystem omfattar 64 000 kanalpartners; Cisco, HPE, NetApp och Lenovo som exklusiva återförsäljare och fler än 22 500 moln- och tjänsteleverantörer. Huvudkontoret ligger i Baar, Schweiz och Veeam har kontor i fler än 30 länder. För mer information, se gärn https://www.veeam.com och Twitter @veeam.

###

[i] Gartner. Designing a Disaster Recovery Strategy. Published: 26 September 2018 ID: G00367055. Analyst(s): Jerry Rozeman