Varmvax för sexiga ben

Report this content

Har du också bränt dig på vax som har stått i mikrovågsugnen några sekunder för länge? Oroa dig inte – Veet presenterar nu Delightful Gel Wax, ett innovativt gelvax som kan användas vid låg temperatur.

Professionella kosmetologer vet exakt vilken temperatur som ger det perfekta resultatet. Ibland kan det dock vara svårt att få till rätt temperatur när man vaxar hemma. Ofta är vaxet för kallt så att det inte fungerar, eller för varmt så att man bränner sig. Nu kan du enkelt få ett professionellt resultat när du använder produkterna och bli din egen hårbort­tagning­s­expert.

Veet Delightful Gel Wax är ett sockerbaserat varmvax i gelform. Detta innebär att du kan avlägsna ditt hår med hjälp av vax vid låga temperaturer, och en helt ny funktion är den medföljande indikatorn som visar när vaxet är för varmt. Gelen har en skön konsistens och är lätt att applicera i ett tunt lager, vilket behövs för ett perfekt resultat. Dessutom är det lätt att skölja av den nya formulan med vatten.

Veet Delightful Gel Wax innehåller 250 ml gel och kostar cirka 129 kr.

Så lyckas du med vaxningen hemma:

1. Less is more! Applicera ett så tunt lager vax som möjligt för bästa resultat, max 1 mm.
  2. Lyft aldrig remsan uppåt – håll den parallellt med huden och så nära den som möjligt.
  3. Dra omedelbart bort remsan.

1 – 2 – 3. Dra!

Tveka inte! Tack vare nya Easy Grip Wax Strips från Veet är det enklare än någonsin att använda kallvax. På varje remsa finns tydliga anvisningar om hur du ska gå tillväga, och det nya Easy Grip-systemet gör att du lätt kan dra bort remsan med en snabb rörelse.

Vill du imponera på din älskling, eller vill du bara ha silkeslena ben till sommaren? Med vaxremsor kan du enkelt avlägsna oönskad hårväxt och få ett resultat som håller hela semestern.

Glöm rakhyvlar och stubb som du måste ta bort varje dag. Med vax får du ett långvarigt resultat som håller dina ben lena i upp till fyra veckor, och det nya håret kommer att bli mjukare. En del kan till och med märka att hårväxten minskar ju mer de vaxar.

Tack vare nya Veet Easy Grip Wax Strips går det verkligen enkelt och snabbt att vaxa hemma. Värm vaxremsan mellan händerna, lägg remsan mot huden, stryk över den i hårets växtriktning och dra sedan. De nya remsorna är ännu enklare att använda, så resultatet kommer att bli perfekt. Varje remsa kan användas flera gånger, så du kan utan problem vaxa båda benen och få ett perfekt resultat.

Tips: Du kan också värma remsan på några sekunder med hjälp av en hårfön.

Varje paket innehåller 20 remsor och kostar cirka 59 kr. Remsorna finns i två varianter, för normal och torr hud.

Viktigt att veta om hår

Håret har olika växtfaser, så även om du exempelvis avlägsnar allt hår på benen kan det växa ut nytt hår snabbt. Alla hårstrån växer inte i samma takt, oavsett om du vaxar dina ben själv eller går till en professionell kosmetolog. Därför kan du behöva vaxa lite oftare de första gångerna, till exempel varannan vecka. Ju fler gånger du vaxar desto jämnare kommer dock hårväxten att bli så en vaxning kommer så småningom att ge dig len hud under flera veckor.

För mer information och pressbilder, vänligen kontakta

Livia Podestá, Prat PR, Tel: 08-545 152 34, Email: livia.podesta@prat.se

Taggar: