Nytt datum för årsstämma i Veg of Lund AB (publ)

Till följd av den uppkomna situationen med det nya coronaviruset har styrelsen i Veg of Lund AB (publ) beslutat att flytta fram bolagets ordinarie bolagsstämma till den 16 juni 2020 klockan 15.00. Tidigare kommunicerat datum var 19 maj 2020.

Till följd av att tidpunkten för stämman flyttats har aktieägare som önskar få ärende behandlat på stämman möjlighet att fram till och med den 28 april 2020 inkomma med sådant förslag till styrelsens ordförande via epost till torbjorn@vegoflund.se. Formell kallelse skickas ut inom lagstadgad tid.

Torbjörn Clementz (styrelsens ordförande)
E-post: torbjorn@vegoflund.se

Veg of Lund är ett livsmedelsutvecklingsföretag med rötter i forskning vid Lunds universitet. Bolaget har en unik och patenterad metod för att producera en värmestabil vegetarisk emulsion bestående av potatis och rapsolja. Veg of Lund har lanserat My Foodie® som sin första produkt, vilken säljs hos aktörer inom dagligvaruhandel i Sverige och Storbritannien. Sedan den 10 februari 2020 är bolagets aktier noterade på Nasdaq First North Growth Market under ticker VOLAB. Läs mer på www.vegoflund.se. Eminova Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-684 211 10 eller e-post: adviser@eminova.se.

Nytt datum för årsstämma i Veg of Lund AB (publ)