Storbritanniens största grossist för hälsokost väljer DUG

Health Made Easy Group är Storbritanniens största grossist med fokus på ekologiska livsmedel, hälsokost och kosttillskott. Bolaget har varit ledande att lansera nya produkter inom trenden att äta nyttigare och hälsosammare, vilket inkluderar veganska och allergifria livsmedel. Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG kommer att från och med början av 2022 att inkluderas i hälsokostkedjans erbjudande till återförsäljare i Storbritannien.

Health Made Easy Group består av flera etablerade varumärken, varav det mest kända är Tree of Life med ca 1 200 oberoende butiker i sitt nätverk. Total årlig försäljning uppgår till omkring 100 miljoner pund.

”Som en av Storbritanniens ledande grossist och distributör av växtbaserade produkter vill vi gärna komma igång med samarbete kring varumärket DUG. Växtbaserade mjölkalternativ är en viktig del av vår affär och vi ser fram emot att kunna erbjuda den välsmakande potatismjölken med högt betyg för hållbarhetstänkande och fritt från laktos och allergiämnen, vilket är exakt vad våra kunder och konsumenter letar efter”, säger Julian Wright, Group Buying Director vid Health Made Easy.

”DUG har en naturlig plats i butiker som är inriktade på hälsosam mat. Utöver att vara superhållbar ur ett miljöperspektiv är vår potatisbaserade dryck fri från laktos, mjölk, soja, gluten och nötter. Vi är väldigt glada över vårt samarbete med Health Made Easy Group som har flera välkända brittiska varumärken som Tree och Life, the Health Store och Higher Nature”, säger Cecilia Lindwall, VD för Veg of Lund.

Cecilia Lindwall (VD)

E-post: cecilia.lindwall@vegoflund.se

Veg of Lund utvecklar unika växtbaserade livsmedel som möter konsumenternas krav på smak och hållbarhet. Bolaget har rötter i forskning vid Lunds universitet och äger patenterade metoder för att utveckla nya matkategorier inom den snabbväxande marknaden för växtbaserade livsmedel. Veg of Lunds klimatsmarta och smakrika produkter säljs i Europa och Asien under varumärkena DUG® och MyFoodie®. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq First North Growth Market under ticker VOLAB. Läs mer på https://ir.vegoflund.se. Eminova Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-684 211 10 eller e-post: adviser@eminova.se.

Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG kommer att från och med början av 2022 att inkluderas i Health Made Easy Groups erbjudande till återförsäljare i Storbritannien.

Cecilia Lindwall, VD
Julian Wright, Group Buying Director vid Health Made Easy