Veg of Lund fortsätter expandera internationellt

Veg of Lund lanserar DUG potatisdryck i 101 Bilka- och Føtexbutiker i Danmark under maj månad.

”Efter vår senaste lansering på Migros i Schweiz och inträde på den tyska marknaden med vår distributör CCP, är detta ytterligare ett viktigt steg i vår strategi mot internationalisering och expansion. Bilka och Føtex är båda ledande återförsäljare i Danmark och ger vår DUG potatisdryck exponering och positionering för ytterligare tillväxt på den danska marknaden”, kommenterar Fredrik Carling.

Salling Group är Danmarks mest mångsidiga detaljhandelskoncern, servar 11 miljoner kunder varje vecka och täcker kedjor som Føtex, Bilka, Netto och Salling. Med mer än 1700 livsmedelsbutiker i tre länder driver Salling Group även nätbutiker, varuhus, kaféer och restauranger.

”Med Salling Group följer vi vår strategi att lansera med ledande kvalitetsaktörer som positionerar Veg of Lunds produkter som en del av nästa generations växtbaserade livsmedel. Med en lyckad lansering finns en spännande möjlighet till ytterligare beställningar och ytterligare expansion”, kommenterar Fredrik Carling.

Fredrik Carling, verkställande direktör

Veg of Lund AB (publ) utvecklar, marknadsför och säljer växtbaserade livsmedel som möter konsumenternas krav på smak och hållbarhet. Veg of Lund har sina rötter i forskning vid Lunds universitet och bolagets affärsidé är att använda sin kunskap, egna patenterade metoder och innovativa lösningar för att utveckla och sälja välsmakande, klimatsmarta och närproducerade produkter baserade på potatis. Veg of Lund erbjuder alternativ till mejeriprodukter (mjölkdryck) och mellanmål (smoothies) samt utvecklar köttalternativ. Bolagets produkter säljs under varumärket DUG till konsumenter, restauranger och matföretag i Sverige, England och Irland. Bolaget har ambitionen att expandera framför allt i Europa och Asien. Aktien är noterad på Nasdaq First North och handlas under namnet VOLAB. Läs mer på ir.vegoflund.se. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: ca@mangold.se.

Med Salling Group följer vi vår strategi att lansera med ledande kvalitetsaktörer som positionerar Veg of Lunds produkter som en del av nästa generations växtbaserade livsmedel. Med en lyckad lansering finns en spännande möjlighet till ytterligare beställningar och ytterligare expansion.
Fredrik Carling