Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG snart på hyllorna i Willys, Hemköp och Tempo-butikerna

Från och med slutet av september finns DUG® på butikshyllorna i omkring 450 Axfood­-ägda butiker. Veg of Lund har tecknat avtal med den ledande dagligvaru­koncernen Axfood och dess butikskedjor Willys, Hemköp och Tempo kommer snart att erbjuda Veg of Lunds växt-baserade potatisdryck DUG.

Axfood är en ledande koncern inom dagligvaruhandeln i Sverige och näst störst på marknaden med en marknadsandel om cirka 20 procent. Tempos 156 butiker är mötesplatser med god service och sortiment. Hemköps 211 butiker erbjuder ett prisvärt och brett sortiment och med sina 232 butiker är Willys/hemma Sveriges ledande lågpriskedja med ett brett sortiment och stort utbud i såväl butiker som i e-handeln.

”Avtalet med Axfood är betydelsefullt för Veg of Lund. Med Axfood får vi tillgång till ytterligare en viktig aktör på den svenska marknaden och med en så kallad Rapid Start skapar vi snabb distribution från start. Jag ser fram emot att erbjuda DUG® Original och DUG® Barista till alla kunder som handlar i Willys, Hemköps och Tempos butiker”, kommenterar John Seaton, försäljningschef Veg of Lund.

”Vi är bara i början av vår tillväxt och vi ser fram emot allt det som ligger framför oss. Lanseringen av DUG är naturligtvis fokus de kommande kvartalen, där vi kommer att se en betydande försäljningsökning. Vi ser dessutom goda möjligheter att tillsammans med samarbetspartners löpande utöka antalet geografiska marknader och återförsäljare”, säger Cecilia Lindwall.

Mer information om DUG och aktuella försäljningsställen finns på dugdrinks.com.

Cecilia Lindwall (VD)
E-post: cecilia.lindwall@vegoflund.se

Veg of Lund utvecklar unika växtbaserade livsmedel som möter konsumenternas krav på smak och hållbarhet. Bolaget har rötter i forskning vid Lunds universitet och äger patenterade metoder för att utveckla nya matkategorier inom den snabbväxande marknaden för växtbaserade livsmedel. Veg of Lunds klimatsmarta och smakrika produkter säljs i Europa och Asien under varumärkena DUG® och MyFoodie®. Bolagets aktier noterade på Nasdaq First North Growth Market under ticker VOLAB. Läs mer på ir.vegoflund.se. Eminova Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-684 211 10 eller e-post: adviser@eminova.se.

Jag ser fram emot att erbjuda DUG Original och DUG Barista till alla kunder som handlar i Willys, Hemköps och Tempos butiker
John Seaton, försäljningschef Veg of Lund