Bopolpodden – nytt format inom Bostadspolitik.se

Bostadspolitik.se startar bopolpodden – analys av bostadsdebatten varje vecka och fördjupande samtal. Premiär 12 april med John Hassler

För att ytterligare fördjupa debatten startar bostadspolitik.se en podcast. Varje vecka kommer lyssnarna få en kort sammanfattning med expertkommentarer om det som är aktuellt just nu. Varje vecka publiceras också ett fördjupande samtal med intressanta profiler med ambition att gå på djupet.

Först ut är John Hassler, professor i nationalekonomi och f d ordförande i Finanspolitiska rådet som bl.a. kommenterar den försvagade byggkonjunkturen och de kreditrestriktioner som införts de senaste åren.

-Med allt fler följare kommer också ökade ambitioner. Därför är det naturligt att ta Bostadspolitik.se vidare för att nå ut till fler. Bopolpodden ger oss möjlighet att både spegla bostadsfrågan från den vanliga konsumentens perspektiv men också de problem som branschen brottas med, säger Lennart Weiss, ansvarig utgivare för bostadspolitik.se.

Bopolpodden ges ut på fredag morgnar ochleds av Anna Bellman, radiojournalist men också föreläsare och talartränare som ofta modererar bostadspolitiska konferenser. Varje vecka medverkar gäster som samtalar om ett aktuellt ämne, tillsammans men någon av våra expertkommentatorer Stefan Attefall, Lennart Weiss, Linda Jonsson och Ulrika Liiv.

Fakta bostadspolitik.se:

Startades av Veidekke 2017 med syfte att bidra till debatt och fördjupning inom bostadspolitiken. Sajten har utgivningsbevis, finansieras av Veidekke Sverige och OBOS men drivs av en självständig redaktion bestående av Lennart Weiss (ansvarig utgivare), Linda Jonsson, Stefan Attefall, Anna Bellman samt Ulrika Liiv.

Bostadspolitik.se publicerar löpande nyheter, debattinlägg. Varje vecka utkommer ett nyhetsbrev som summerar den senaste veckans inlägg.

För mer information:

Lennart Weiss, kommersiell direktör Veidekke, 070-521 37 81