• Veidekke Sverige/

Bostadsbygget i Eric Ruuthsparken påbörjat – Veidekke har satt spaden i marken för 28 nya bostadsrätter i Höganäs

Efter år av förberedelser inleder nu Veidekke Bostads AB bygget av 28 nya bostadsrätter i Eric Ruuthsparken. Precis innan julhelgen sattes spaden i marken och idag är de första byggbodarna på plats.

Bostadsområdet Brf Eric Ruuthsparken är Veidekkes första egenutvecklade projekt i Höganäs kommun och ska stå klart i början av 2013. Veidekke har arbetat nära kommunen under hela processen för att utveckla bostadsområdet vid parken.

Under 2012 kommer parken dessutom att rustas upp och arbetet har redan påbörjats. En ligusterhäck har planterats längs med Storgatan och en likadan fast med inslag av körsbärsträd har planterats längs med Fågelsångsgatan. Parken kommer även att få en mötesplats, nya blomsterplanteringar, häckar och gångstigar.

”Eric Ruuthsparken kommer att genomgå en förvandling under 2012, med kommunens upprustning av parken och det nya bostadsområdet. De boende kommer att befinna sig i något helt nytt och samtidigt på historisk mark”, säger Veidekkes regionchef Claes Jeppsson.

Mer information om projektet finns på http://veidekkebostad.se/hoganas

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Martin Andersson, projektutvecklare Veidekke Bostad AB
Mail: martin.f.andersson@veidekke.se