Byggfest och fotboll på Kalkbrottet

11 oktober 2010 - Limhamn
Fotograf: Andreas Offesson

Ilmar Reepalu och representanter från LdB FC fanns på plats när Veidekke bjöd in till bygglunch på Kalkbrottet. Dagen till ära var vädret det allra bästa och naturen visade upp sig i vackra höstfärger.

Norskägda Veidekke är en av byggherrarna på Kalkbrottet i Limhamn och planerar såväl lägenheter som radhus. Kommunstyrelsen ordförande Ilmar Reepalu beskrev Malmö som en stad i förvandling, vilket tydligt märks på Kalkbrottet i Limhamn. Här hämtades tidigare kalk till cementfabriken som bidrog till att sätta Malmö på kartan. Idag är brottet ett naturskyddat område med en spektakulär vy. Inom kort är det även vara den nya hemadressen för flera av de intressenter som besökte platsen. Han underströk även betydelsen av nya bostäder för att stimulera flyttkedjan. I Malmö ökar befolkningen radikalt och behovet av bostäder är stort.

Veidekke bjöd in till bygglunch för att berätta om byggplanerna, presenterade sig och sina visioner samt markerade att byggandet nu är i full gång.

Som stolt sponsor till LdB FC lämnades ordet till informationsansvarige Jenny Henrichson som informerade om samarbetet med LdB For Life i Sydafrika för att via tjejfotbollen bistå i kampen mot AIDS.

Veidekke är Skandinaviens fjärde största byggföretag och en samhällsbyggare på framkant. Med ett utvecklat miljökoncept, Tellhus® vill man vara med och bygga ett bättre Malmö.

För mer information vänligen kontakta:
Claes Jeppsson, regionchef Skåne, Veidekke Bostad AB, 046-19 94 45