Erik Alteryd söker sig vidare

Erik Alteryd har sagt upp sig från sin tjänst som VD i Veidekke Entreprenad AB. Han kommer efter sin uppsägningstid på ca 6 månader att tillträda en tjänst som Sverige-chef för Ramirent.

Erik har under sina 8 år i Veidekke gjort ett strålande arbete och är en av dem som verkligen skall äras för den framgång företaget haft i Sverige. Jag är den förste att beklaga att Erik nu väljer att söka nya utmaningar utanför koncernen men vill samtidigt tacka Erik för en fantastisk tid inom Veidekke samt önska honom all lycka till framöver.

Erik Alteryd och undertecknad har överenskommit att han omedelbart lämnar rollen som VD för Veidekke Entreprenad för att under sin uppsägningstid istället gå in som regionchef för Bygg Stockholm i avvaktan på att vi finner en ny regionchef där.

Arbetet med att finna en ersättare har redan inletts. Under tiden tar undertecknad över Eriks roll som VD för Veidekke Entreprenad AB.

Stockholm 2012-01-08

Per-Ingemar Persson