Idag får Huddinge ett eget drömplank

En plats där alla som vill kan få fundera, fantisera och drömma. Det är vad Huddinge får idag vid första spadtaget av Huddinges allra första Svanenmärkta flerbostadshus. Bostadsprojektet vid Kvarnbergsplan heter Brf Sågbäcken och utvecklas av Veidekke Bostad.

Hur vill Huddingebon bo?

”Tillsammans förverkligar vi bostadsdrömmar.” Så lyder Veidekke Bostads kundlöfte.

Med drömplanket vill vi involvera våra köpare och Huddingeborna i detta löfte och ge dem möjligheten att uttrycka sina bostadsdrömmar. Vi har en förhoppning om att kunna ta med oss resultatet in i kommande projekt, säger Cecilia Andersson, Projektutvecklare på Veidekke Bostad.

Drömplanket är ett fenomen som har spridits över hela världen och startade då Candy Chang i februari 2011 skrev ”Before I die I want to...”på ett övergivet hus i New Orleans. Originaltexten har i Veidekke Bostads tolkning blivit ”Innan jag dör vill jag bo…”.

Svanen tror på efterföljare

Media är idag välkomna till det första spadtaget och invigningen av Huddinges ”Drömplank”. Här kommer bland annat följande personer delta

• Cecilia Ehrenborg Williams, vice VD, Miljömärkning Sverige som ansvarar för Svanen och EU Ecolabel
  • Tomas Hansson, Samhällsbyggnadsnämnens ordförande
  • Daniel Dronjak Nordqvist, Kommunstyrelsens ordförande
  • Per-Martin Eriksson, VD, Veidekke Bostad AB
  • Mårten Othérus, Regionchef Mälardalen, Veidekke Bostad AB

När: Idag, 3/9, kl 12:00-14:00.

Var: Korsningen Kansligränd/Lännavägen i Huddinge

Planket kommer att finnas på plats från och med idag och två veckor framåt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cecilia Andersson, Projektutvecklare, Veidekke Bostad AB

E-post: cecilia.andersson@veidekke.se

Per-Martin Eriksson, VD, Veidekke Bostad AB

E-post: per-martin.eriksson@veidekke.se

Om Veidekke Bostad

Veidekke Bostad förverkligar bostadsdrömmar – tillsammans med våra kunder och samarbetspartners – genom att utveckla bostäder som både är attraktiva och hållbara ur ett klimatperspektiv. Vi är verksamma i Mälardalen, Västra Sverige och Skåne och ingår i Veidekke-koncernen som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag.
Läs mer på veidekkebostad.se

Om Brf Sågbäcken, Kvarnbergsplan

Brf Sågbäcken – Kvadratsmarta lägenheter till låg boendekostnad. Drömhem som många har råd med. Priser från 895.000 kr. Det nya kvarteret kommer att rymma 171 lägenheter i storlekarna 1-4 rum och kök. De ljusa bostäderna är planerade så att det finns gott om plats att bjuda hem vänner, det gäller även om du väljer någon av de mindre lägenheterna. Läs mer på www.kvarnbergsplan.com

Om Svanen

Svanen är det officiella miljömärket som regeringarna i Norden har tagit fram och drivs på uppdrag av regeringen, utan bransch- eller vinstintresse. Svanen är ett av Sveriges mest kända varumärken, hela 96 procent av alla vuxna i Sverige känner till varumärket.

Mer om Svanenmärkta hus: http://www.svanen.se/Foretag/Kriterier/kriterie/?productGroupID=85001