Idag läggs den sista pusselbiten i Rydebäck!

Efter en snabb försäljning av de 23 radhusen är det tid att sätta spaden i marken. Vår tomt vid Dalarögatan i Rydebäck ska nu förvandlas till ett trevligt bostadsområde med liv och rörelse.

- Genom ett mycket nära och involverande arbete med Stadsbyggnadskontoret i Helsingborg har vi nu landat i 23 stycken, effektiva radhus i stationsnära läge. Med sina unika och smarta planlösningar skapar husen stora möjligheter för en bra och hållbar livsmiljö, där livskvaliteten står i centrum, säger Tony Pätäja, Projektutvecklare på Veidekke Bostad.

Visionen är att förverkliga bostadsdrömmar och därför har Veidekke varit mån om att involvera sina kunder tidigt i projektet. Efter ett flertal kundundersökningar kunde Veidekke utforma radhusen utifrån kunders behov och önskemål. En bostad som är smart och yteffektiv till ett attraktivt pris i ett grönskande område med innergårdar och gemenskap.Byggnationen av projektet påbörjas nu för att stå inflyttningsklart våren 2017.

Veidekke Bostad bjuder in till det symboliska första spadtaget på området där även kommunstyrelsens ordförande Christian Orsing kommer att närvara.
Tid: 27/9 klockan 12.00
Plats: I tält på tomten i Rydebäck. Dalarögatan, Rydebäck.
Talare: Kommunstyrelsens ordförande Christian Orsing, representanter från Veidekke m.fl.

Veidekke Bostad bjuder på lättare lunch och mingel med personal från Veidekke Bostad, köpare av radhusen samt politiker och personal från Helsingborgs Kommun.

För mer information, kontakta:
Tony Petäjä, Projektutvecklare, Veidekke Bostad
tony.petaja@veidekke.se