Nu öppnas nya Lidingö Stadshus

Veidekke fick 2016 i uppdrag av Lidingö stad att bygga om Lidingö Stadshus. Ombyggnationen är Veidekkes sjunde ramavtalsprojekt i samverkan med Lidingö stad. Under knappt tre år yteffektiviserades och byggdes 15 000 kvadratmeter om och anpassades till framtidens behov, dessutom med kvarsittande hyresgäst.

Veidekkes dotterbolag Veitech har stått för samtliga tekniska installationer. Projektets komplexitet har ställt stora krav på beställarens involvering och samverkan samt lyhördhet av samtliga projektmedlemmar.

Och nu är det klart! Vi tackar för förtroendet och är mycket glada att till Lidingö stad kunna leverera ytterligare ett fint projekt vi tillsammans är stolta över.

lördag 9/11 är den officiella invigningen av det nya Stadshuset, som blir startskottet på årets Kulturvecka på Lidingö. Det bjuds det på guidade turer i Stadshuset, rundvisningar i det nya biblioteket och möjlighet att träffa de nyinflyttade verksamheterna. Då kan du också få veta mer om renoveringen och Stadshusets historia.

För mer information, vänligen kontakta:

Per Wall, regionchef Veidekke Bygg Kommersiellt Mälardalen, tel. +46 733 55 06 03