Ny regionchef för Veidekke Bostad AB, Region Väst

Olof Olausson har utnämnts till ny regionchef för Veidekke Bostad AB verksamhet i västra Sverige. Han efterträder Ulrika Davidsson som har valt att gå vidare med andra utmaningar. Olof Olausson tillträde tjänsten som regionchef den 1 december 2010 och han kommer senast från en tjänst som affärsutvecklare i bolaget.

-          Jag är övertygad om att Olof Olausson med sin nyfikenhet, glädje samt Veidekkes värdeskapande samspel i ryggraden har förutsättningarna att axla ansvaret för vår fortsatt positiva utveckling. Från bolagets sida vill vi ta ett ytterligare steg för att bekräfta det som är fantastiskt med regionen samt staden Göteborg – invånarna, glädjen och arbetsstoltheten. Regionen uppvisar en imponerande styrka i tillväxt och framtidstro och vi kommer att fortsätta satsa hårt i och runt Göteborg, säger Per-Martin Eriksson VD för Veidekke Bostad AB

-          Jag vill vara med och utveckla samt bygga projekt efter våra intressenters och kunders önskemål. Genom Veidekkes värdeskapande samspel vet vi att ansvar och respekt för både området där vi skall bygga och invånarna skapar värde för vår region och Göteborg. Värde som vi skapar bäst genom en tät dialog med vår omgivning, säger Olof Olausson ny regionchef för Veidekke Bostad AB, Region Väst

Veidekke Bostad AB, Region Väst, har drygt 1 000 byggrätter i sin portfölj. Inflyttning för det första projektet som färdigställs i regionen sker i december - 16 attraktiva bostäder på Chalmersgatan/Teatergatan i centrala Göteborg. Även på Östberget i Uddevalla uppför bolaget lägenheter vilka tagits emot mycket väl av marknaden. Under nästa år kommer flera projekt att säljstartas, däribland Kvillebäcken och det nya livsstilsboendet Sannegårdshamnen i Göteborg.

-          Detta steg är möjligt tack vare att Ulrika Davidsson, tillsammans med våra medarbetare i Region Väst, har byggt upp en offensiv portfölj med byggrätter och en organisation som vet hur man tar ett projekt från tanke till inflyttning. Jag vill tacka Ulrika för hennes insatser hos oss, avslutar Per-Martin Eriksson

Är du nyfiken och vill ställa fler frågor får du gärna kontakta:

Per-Martin Eriksson, VD Veidekke Bostad AB
Tfn; +46 8 635 61 15