Ny Regionchef på Veidekke Bostad i Mälardalen

Mårten Othérus har utnämnts till Regionchef för Veidekke Bostad AB i Mälardalen. Mårten är 38 år och kommer närmast från rollen som ansvarig för Verksamhetsutveckling i Veidekke Bostad AB. Han efterträder Peeter Trepp som har valt att från den 1 januari 2011 gå ned i arbetstid. Peeter får en roll som Seniorrådgivare till VD.

- Det är en utmaning att få leda Veidekkes kunniga medarbetare i Mälardalen och att utveckla vår roll som bostadsutvecklare i regionen. Marknadens aktörer behöver ta ett tydligt ansvar för hållbar samhällsbyggnad och vara lyhörda för de önskemål som finns så att det avtryck vårt arbete sätter i staden blir så bra som möjligt, säger Mårten Othérus.

I samband med förändringen har Sofie Nyberg utnämnts till ansvarig för Verksamhetsutveckling i Veidekke Bostad AB. Sofie är 36 år och kommer närmast från en roll som Kund- och Produktansvarig i region Mälardalen.

- Jag har haft förmånen att arbeta nära Mårten och är övertygad om hans kapacitet att axla ansvaret som ledare. Han förenar handlingskraft med en analytisk förmåga och kommer att kunna bygga vidare på den framgångsrika region som Peeter lämnar över. Det känns också glädjande att Peeter tackat ja att fungera som Seniorrådgivare till mig. Peeters erfarenhet, inte minst av projektutveckling, är ovärderlig för företaget, säger Per-Martin Eriksson, VD Veidekke Bostad AB.

Per-Martin Eriksson, VD 08-635 61 15
Mårten Othérus, Regionchef Mälardalen 08-635 61 03