Nya IKEA-varuhuset i Malmö på stadig Veidekke-grund

Veidekke Entreprenad AB, Region Skåne, har utför anläggnings- och byggarbeten till IKEA:s nya varuhus i Svågetorp utanför Malmö. Arbetena inleddes i månadsskiftet september/oktober förra året och nu ett år senare står det nya varuhuset klart.

- Vi har haft ett fantastiskt fint samarbete med de ansvariga inom IKEA och det har varit väldigt roligt att få vara med och bygga detta det näst största IKEA-varuhuset i Sverige, säger Bo Andersson, platschef Bygg Region Skåne.

- Vi har i detta projekt haft en extremt tight tidsram och IKEA har ställt mycket stora och höga krav på logistiken, något som vi på Veidekke främst tack vare våra engagerade och involverade medarbetare kunnat tillgodose. Veidekke jobbar enligt konceptet Medarbetarinvolvering där alla medarbetare i projektet kontinuerligt är delaktiga i avstämning och planering vilket säkerställer rätt produkt i rätt tid till rätt pris, avslutar Jan Nilsson, platschef Anläggning Region Skåne.

För ytterligare information kontakta

Gregory Apostolakis, VD, Veidekke Entreprenad AB Region Skåne, tfn +46 46 19 94 06

Gert Olesen, Arb. chef Anläggning, Veidekke Entreprenad AB Region Skåne, tfn +46 46 19 94 36