Säljstart för Atmosfären på Limhamn – lägenheter från 995 000 kr

På det växande Limhamn bygger Veidekke Bostad det nya bostadskvarteret Atmosfären. Inom ramen för projektet byggs två vinkelhus som inrymmer 90 nybyggda lägenheter. De nya bostäderna säljs från 995 000 kronor och har en boyta om 23-125 kvm som fördelas på 1-5 rum och kök. Försäljningen av bostäderna påbörjas idag och inflyttning beräknas ske under vintern 2021/2022.

- Det är fantastiskt fina lägenheter som vi ska bygga på Limhamn och det känns extra bra att alla bostäder dessutom är Svanenmärkta. Vi har verkligen försökt att lyssna in och ta till vara behovet hos kunderna för att utifrån det skapa en bostadsmiljö som kommer ge en härlig Atmosfär - både ute och inne, säger Karin Schening, försäljningschef region Syd på Veidekke Bostad

Wingårdhs Arkitektkontor, med arkitekten Joakim Lyth i spetsen, har utformat det nya bostadskvarteret. Gröna fasader samsas med vackra träpartier, och det södra bostadshuset är lite lägre för att släppa in maximalt med ljus mellan husen. Stor vikt har lagts vid att skapa rymliga ljusa lägenheter med stora balkonger eller terrasser vända in mot en lummig innergård. Bostäderna byggs i många storlekar, alla med stora fönster och ljusa rum, och med stor variation på planlösningar för olika behov i vardagen.

- Våra tankar med det här kvarteret var att skapa spatiösa lägenheter med väldigt tydliga rumskvaliteter. Nästan alla lägenheter har sin balkong eller uteplats mot innergården, vilket var ett väldigt medvetet grepp för att ge kvarteret en social atmosfär, säger Joakim Lyth, arkitekt på Wingårdhs Arkitektkontor

För mer information om projektet, vänligen besök:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Schening, försäljningschef Syd Veidekke Bostad, 070-619-29 05

Jonas Engelblom, kommunikationschef Veidekke Bostad, 070-222 92 23