​Slutsålt i Barkarby Metropol

Sedan 2015 har Veidekke Eiendom varit med och utvecklat Barkarbystaden i Järfälla, som ligger strax utanför Stockholm. Inom ramen för projekt Barkarby Metropol har bolaget utvecklat ett helt nytt bostadskvarter i området bestående av fyra bostadshus med totalt 211 lägenheter samt en förskola. Samtliga bostäder i projektet har nu sålts och alla köpare till lägenheterna har flyttat in i sina nya bostäder.

-Det har varit en lång resa sedan vi påbörjade utvecklingen av Barkarby Metropol och naturligtvis är det glädjande att vi nu har sålt den sista lägenheten i projektet. Vi är stolta över att ha skapat väldigt fina bostäder i ett av Sveriges mest snabbväxande områden och ser fram emot att få fortsätta utveckla Järfälla även framåt, säger Åsa Lagerlöf, försäljningschef Mälardalen på Veidekke Eiendom

Det första huset i projektet (hus A) säljstartades i november 2015 och första inflyttning i huset skedde två år efter. De andra husen säljstartades i juni 2016 (hus B) respektive februari 2017 (hus C & D). Lägenheterna i Barkarby Metropol har 1-5 rum och kök som fördelas på 31-113,5 kvadratmeter. De har sålts från 1 650 000 kronor och den dyraste lägenheten i projektet såldes för 5 250 000 kronor.

-Många av de som har köpt en ny bostad i Barkarby Metropol kommer från Järfälla, Sundbyberg och Spånga. I stor utsträckning är det 80- och 90-talister som har flyttat in och vi ser det som ett tydligt bevis på att vi har lyckats bygga bostäder som många unga tycker är attraktiva, säger Åsa Lagerlöf

Under hösten kommer Veidekke Eiendom fortsätta sin satsning på bostadsutveckling i Järfälla i samband med att bolaget påbörjar utvecklingen av den fastighet som idag utgör Veddesta Centrum. Ambitionen är att utveckla över sju nya kvarter med 1200 bostäder, en förskola och kommersiella lokaler på den mark i området som bolaget äger.

För mer information och intervjuer, vänligen kontakta:
Ann-Sophie Forsberg, Affärsenhetschef, Veidekke Eiendom, 070-797 54 01
Åsa Lagerlöf, Försäljningschef Mälardalen, Veidekke Eiendom, 070-323 91 36
Jonas Engelblom, Marknad- och kommunikationschef, Veidekke Eiendom, 070-222 92 23