Stort intresse för nya radhus i Hököpinge inför säljstart

I Hököpinge, strax utanför Malmö, bygger Veidekke Bostad ett helt nytt radhusområde som består av 44 nya radhus. Husen har en boyta om 115-125 kvm och säljs från 2 595 000 kronor per hus. Säljstart sker den 21 maj och de första hushållen väntas flytta in under hösten 2020.

- Vi ser en tydlig trend där allt fler som bildar familj vill flytta ut från stan och letar efter naturnära bostäder av den här karaktären. Vi har sett ett stort intresse för projektet från start och vi vet att många intressenter har sett fram emot säljstarten, säger Karin Schening, försäljningschef Syd på Veidekke Bostad

Radhusen i Hököpingen kommer att bestå av två hela plan med stora sociala ytor som skapar naturligt umgängesytor för de boende. I sitt grundutförande har husen fyra till fem rum, två badrum och separat tvättstuga. Det finns möjlighet att välja ett extra allrum på övre plan eller ett fjärde sovrum. Samtliga radhus har även en egen uteplats i syd- eller västligt läge.

- Vi har haft och ser fortsatt ett mycket stort intresse för våra andra radhusprojekt i Skåne. I projekteten Skegriero och Vikhems trädgårdar har de flesta radhus i projektet sålts på väldigt kort tid och vi har ett rekordstort intresse för radhusen i Hököpinge, säger Karin Schening

För mer information om Veidekke Bostad och bostadsprojektet i Hököpinge, vänligen besök

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Schening, försäljningschef region Syd på Veidekke Bostad, 070-619 29 05