Stort intresse för Veidekkes och BBC:s projekt i Kungsviken

Den allmäna säljstarten för Veidekkes och Bra Boende Centralts (BBC) joint venture-projekt i Kungsviken norr om Göteborg har gått av stapeln. Intresset för kustnära fritidsboende är stort och nära hälften av lägenheterna är redan sålda.

- Att intresset för projektet är stort är så klart jättekul! Att vi kan erbjuda våra kunder bostäder med tillgång till brygga, sjöbod och båtplats är verkligen unikt, säger Oscar Taube, vd Bra Boende Centralt.

Projektet består av 23 bostadsrätter och 13 sjöbodar. Lägenheterna är designade för att tillvarata den befintliga byggnadens säregna rymd och exteriöra karaktär. Samtliga bostäder har balkong eller terrass i antigen soligt västerläge eller ljuvlig havsutsikt. Lägenheterna är mellan 1-3 rum och kök i storlekar från 37 kvm upp till 108 kvm boyta. 4 av de 23 lägenheterna är av vindsvåningskaraktär med extra generös takrymd och loft. Prisspannet är från 1.965.000 – 4.510.000 kr. Sjöbodarna är från 22 kvm till 53 kvm med ett prisspann på 850.000 kr – 1.650.000 kr.

- Det känns fantastiskt roligt att vi har fått ett så positivt gensvar från marknaden efter säljstarten. Kungsviken har ju ett underbart havsnära läge i genuin västkustmiljö som i sig attraherar många intressenter och lägger man där till en bred palett av 23 unika lägenheter med hög standard i olika storlekar, där alla dessutom har möjlighet till både båtplats och bastu så blir det en svårslagen kombination, säger Jonas Keide, Affärschef på Veidekke.

Om Kungsviken

Mitt emellan Ellös och Henån, i änden av en slingrande liten väg, ligger Kungsviken. Här har det byggts båtar sen 1200-talet. Man tar sig enkelt hit med bil eller med båt förstås och från Kungsviken seglar den nöjeslystna med fördel till Malön, Slussen, Gullholmen eller Käringön.

I Kungsviken finns bad med hopptorn, brygga och badhytter. Här finns även utmärkta klippor, seglarskola, simskola och bra krabbfiskemöjligheter.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Keide, Affärschef Veidekke Bygg, tel. 072-221 71 58

Oscar Taube, VD Bra Boende Centralt 070-890 06 04

Charlotta Nilsén, Verksamhetsområdeschef Veidekke Bygg, tel. 070-600 30 87

Veidekke i Sverige ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största entreprenör med ca 7 800 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2021 en omsättning på ca 37,6 miljarder NOK.

Veidekke bedriver entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 200 anställda och en omsättning på ca 12,9 miljarder NOK (2021).

Veidekke Entreprenad AB, Box 1503 SE-172 29 Sundbyberg, Svetsarvägen 15, SE-171 41 Solna tfn +46 8 635 61 00

E-post: info@veidekke.se - Internet: http://www.veidekke.se/

Finansiell information om Veidekke finns på http://no.veidekke.com