Succéförsäljning för Veidekke i Viken, Höganäs – nästan alla bostäder sålda

Intresset för Veidekke Eiendoms nyproducerade bostäder i Viken, strax utanför Helsingborg, har varit stort och försäljningen har gått över förväntan. Bara 10 dagar efter säljstarten för radhusen i kvarteret Växthusen har Veidekke Eiendom redan sålt 16 radhus, 5 är reserverade och endast två är kvar till salu. Bakom framgången ligger omdesignade radhus som har anpassats utifrån inspel från intressenter i Helsingborg och Höganäs kommun.

-Att 70 procent av radhusen i Viken har sålts på så kort tid är ett väldigt fint betyg och vi är stolta över det positiva mottagandet från intressenterna, inte minst bland de som redan idag bor i närområdet. Det märks att vi har lyckats möta deras krav på utformning, läge och prisbild, vilket givetvis har varit viktigt för den här framgången, säger Karin Schening, försäljningschef Sydväst på Veidekke Eiendom

Radhusen i Viken har haft ett frånpris om 2 575 000 kr och de utvecklas i tre olika storlekar - 115 kvm, 120 kvm och 125 kvm, med 4-5 rum och kök. Husen har två plan med flera alternativa planlösningar som köparna kan välja bland för att anpassa sin bostad efter deras unika behov och önskemål. Samtliga radhus har egen trädgård med uteplats, två helkaklade badrum, separat tvättstuga, samt uppfart vid entrén med egen parkeringsplats. De boende har nära till naturen och havet men även restauranger, matbutiker och skolor.

-I princip är merparten av köparna från Helsingborgsområdet och majoriteten är födda på 80- och 90-talet. Många är familjer och par som kanske är på väg att bilda familj någon gång i närtid, så husen är välanpassade för målgruppen. De stora sociala ytorna i husen gör att många kan umgås tillsammans och det finns gott om förvaring, vilket alltid är efterfrågat av den här typen av köpare, säger Mats Lorentz, säljansvarig för Växthusen

Information om projektet Växthusen i Viken finns på nedanstående länk:

För ytterligare information eller frågor, vänligen kontakta:
Karin Schening, försäljningschef Syd på Veidekke Eiendom, 070-619 29 05
Mats Lorentz, säljansvarig Växthusen, Veidekke Eiendom, 073-086 98 23
Leif Danielsson, affärsenhetschef Riks Veidekke Eiendom, 070-621 76 22
Jonas Engelblom, kommunikations- och marknadschef Veidekke Eiendom, 070-222 92 23