Veidekke Anläggning Öst AB får uppdrag för SEK 110 miljoner i Kista

Stockholms stad ska utveckla det nya Kista till en dynamisk stadsmiljö med levande gatustråk och stärkt integration mellan bostads- och företagsområden.
- Det här är den tredje etappen som Veidekke Anläggning Öst utvecklar åt staden i Kista. I december 2006 fick vi ett uppdrag om SEK 94 miljoner, i mars i år fick vi ytterligare ett om SEK 75 miljoner, och nu i december fick vi denna order om en tredje etapp med en ordersumma om SEK 110 miljoner, säger Veidekke Anläggning Östs arbetschef Robert Lindfors.
Uppdraget i denna tredje etapp omfattar utbyggnad av gator och vägar, en ny bro samt en tunnel.
Exploateringsarbetena startar i december och ska vara färdigställda i juni 2010.
För ytterligare information vänligen kontakta Robert Lindfors, tfn +46 8 635 61 68 eller +46 733 55 99 55.
Veidekke Sverige AB ingår i Veidekke ASA som är nordens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 350 anställda. Veidekke är noterat på Oslobörsen och hade 2006 en omsättning på 16,4 mdr NOK (ca 18,4 mdr SEK).
Veidekke Anläggning Öst AB utför väg- och anläggningsarbeten i Stockholm/Mälardalen, samt större anläggningsuppdrag inom infrastruktur i Mellansverige och Norrland. Företaget har kompetens för byggande under mark som t ex väg- och spårtunnlar, samt kraftverks- och industrianläggningar, broar, hamnar, kajer, väg- och exploateringsarbeten.