Veidekke anställer kompetensutvecklingschef

Veidekke Entreprenad har anställt Eddie Strömberg till rollen som kompetensutvecklingschef. Han kommer närmast från Peab där han jobbar med kompetensutveckling och rekrytering. Eddie tillträder tjänsten den 27 maj 2013.

-Våra medarbetare är företagets viktigaste tillgång. Att utveckla våra medarbetare, höja vår kompetens och vårt kunderbjudande är något vi ständigt arbetar med. Veidekkes fortsatta tillväxt förutsätter att vi även framöver kan attrahera fler duktiga medarbetare med rätt kompetens. Vi är otroligt glada och stolta över att Eddie valt att börja hos oss. Eddie blir en viktig tillgång i Veidekkes strävan mot att i framtiden bli en av branschens mest attraktiva arbetsgivare., säger Per Brinck, Affärsområdeschef Anläggning, Veidekke Entreprenad.

Veidekke Entreprenad har påbörjat ett omfattande arbete med att analysera företagets kompetensinnehav för att kunna vässa oss ytterligare och på så vis höja lägsta nivån. Målet med rekryteringen av Eddie Strömberg är att kunna säkerhetsställa en strategisk kompetensförsörjning och erbjuda ett utvecklande och stimulerande arbete för Veidekkes medarbetare, samt till kunden kunna erbjuda de effektivaste processerna, de bästa lösningarna byggt på involvering och samspel.

-Jag känner stor entusiasm inför de möjligheter och utmaningar jag nu står inför och jag ser fram emot att lära känna både Veidekke och dess medarbetare, säger Eddie Strömberg.

För mer information, kontakta gärna:

Per Brinck, Affärsområdeschef Anläggning, Veidekke Entreprenad, 070 600 05 81

Stina Möller, Strategisk utvecklingschef, Veidekke Entreprenad, 073 355 99 07