Veidekke anställer ny kompetensutvecklingschef

Anna Lindgren Frank är ny kompetensutvecklingschef för Veidekke i Sverige. Hon kommer närmast från en liknande roll på Anticimex. Anna började på Veidekke den 1 juni.

- Jag ser framemot att med Annas hjälp fortsätta vår strävan mot att vara en av branschens mest attraktiva arbetsgivare. Våra medarbetare är företagets viktigaste tillgång. Att utveckla våra medarbetare, höja vår kompetens och vårt kunderbjudande är avgörande för Veidekkes framgång, säger Fredrik Brunn, HR-chef Veidekke Bygg Sverige.

- Det ska bli jättespännande att lära känna både Veidekke och dess medarbetare. Mitt motto är att det ska vara enkelt att utbilda sig. Då är det viktigt att förtydliga kompetensutvecklingen och dess olika processer inom en organisation för både medarbetare och chefer, säger Anna Lindgren Frank.

I rollen som kompetensutvecklingschef kommer Anna tillsammans med sitt team ansvara för att utveckla, administrera samt förvalta Veidekkes processer och system inom kompetensutveckling.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Brunn, HR-chef Veidekke Bygg Sverige, tel. +46-70 277 03 00

Veidekke är en av Skandinaviens ledande entreprenörer och utför alla sorters bygg- och anläggningsuppdrag. Involvering och lokalkunskap kännetecknar verksamheten. Koncernen omsätter ca 38 miljarder NOK och hälften av de 7800 medarbetarna äger aktier i verksamheten. Veidekke är noterat på Oslobörs och har sedan starten 1936 alltid gått med vinst.