Veidekke Bostad bygger 150 nya lägenheter i Kallhällsparken

I Kallhällsparken, Järfälla kommun, planerar bostadsutvecklaren Veidekke att bygga 150 nya lägenheter. Planen för området har vunnit laga kraft och Veidekke påbörjar nu detaljplanering av de nya bostäderna.

Projektet kommer att utvecklas i tre etapper och totalt ge området sex nya hus med fem till sex våningar vardera. Totalt kommer ca 150 bostadsrätter byggas och Veidekke Bostad siktar på försäljningsstart av den första etappen till sommaren. Målet är att skapa prisvärda bostäder för en bred målgrupp.

-Vi har länge letat efter intressanta projekt i Järfälla kommun. Genom våra 150 nya bostäder hoppas vi förverkliga många bostadsdrömmar och samtidigt få vara med och bidra till vidareutvecklingen av Kallhäll. Vi involverar nu våra intressenter för att anpassa och utforma bostäder som marknaden efterfrågar. Platsen, mitt i parken med grönområden, damm, lekplats, hundrastplats och nära närservice, skolor och kommunikationer, har stor potential, säger Sofie Nyberg, projektutvecklare på Veidekke Bostad.

-Vi ser positivt på att Kallhäll nu får nya bostäder i ett läge nära både kollektivtrafik och natur. Det är ett spännande projekt som kommer att utveckla och komplettera det befintliga området runt Kallhällsparken, säger Claes Thunblad, kommunstyrelsens ordförande i Järfälla kommun

Byggstart är planerad till slutet av 2015, med inflyttning av första etappen under första delen av 2017.

Om Veidekke Bostad
Veidekke Bostad förverkligar bostadsdrömmar – tillsammans med våra kunder och samarbetspartners – genom att utveckla bostäder som både är attraktiva och hållbara ur ett klimatperspektiv. Vi är verksamma i Mälardalen, Västra Sverige och Skåne och ingår i Veidekke-koncernen som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag.
www.veidekkebostad.se

För mer information: