Veidekke Bostad får markanvisning i Norrlandet, Gävle

Veidekke Bostad har tilldelats en markanvisning i Norrlandet, ett nytt bostadsområde som ska bli ”Gävles nya kustnära boende”. Markanvisningen har erhållits inom ramen för en markanvisningstävling som Gävle kommun nyligen har genomfört där Veidekke Bostads prisvärda bostadskoncept, VeidekkeFLEX, har bedömts vara intressant för området.

- Vi är oerhört glada över förtroendet från Gävle kommun att få vara med och utveckla Norrlandet. Det är ett fantastiskt område och det finns en oerhört stor potential att skapa ett väldigt attraktivt bostadsområde. Vi har ritat radhus som byggs i samklang med naturen och det har sannolikt varit en viktig anledning till att kommunen har uppskattat vårt förslag, säger Mats Fryxell, regionchef för VeidekkeFLEX

Den aktuella markanvisningen delas med tre andra aktörer, som tillsammans med Gävle kommun, kommer att vara med och ta fram en ny detaljplan för området som inkluderar friliggande småhus, sammanbyggda småhus samt mindre flerbostadshus. Totalt kommer cirka 130 nya bostäder byggas och inom ramen för det kommande detaljplanearbetet i höst kommer även Veidekke Bostads del av den aktuella markanvisningen förtydligas.

- Det finns en stor efterfrågan på prisvärda bostäder i attraktiva lägen och här kommer vi kunna erbjuda just det, med närhet till natur och ett stenkast från centrala Gävle. Radhusen som vi kommer att bygga har flexibel planlösning som går att anpassa utifrån kundens unika behov – utan att det påverkar priset. Vi har stora förhoppningar på det här projektet och ser fram emot att komma igång med detaljplanearbetet, säger Jonas Keide, försäljningschef VeidekkeFLEX

För mer information om VeidekkeFLEX, vänligen besök:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Fryxell, regionchef VeidekkeFLEX, 070-602 18 87
Jonas Keide, försäljningschef VeidekkeFLEX, 072-221 71 58