Veidekke bygger åt Liseberg AB

Nordens största nöjespark, Liseberg, har gett Veidekke Entreprenad i uppdrag att bygga det 10,000 kvm stora Kaninlandet samt Västkustområdet för 83 miljoner.

Veidekke bygger bland annat om det gamla Kaninhuset till lekplats (Busshållplatsen) med ett nytt Kaninhus samt gör fundament och betongplattor för nya åkattraktioner som till exempel ”Kaninlandsbanan”, en cykel monorail och ”Högspänningen”, ett snurrade torn. I Västkustområdet, ett till Kaninlandet närliggande barnområde innehållandes picknickplatser, bygger Veidekke fem nya sjöbodar, elrum, fundament till nya åkattraktioner som ”Hissingen” och ”Nya farfars bilar” samt byte av fasader etc.

Entreprenaden som är en generalentreprenad, inleds i slutet av oktober och ska vara färdigställd i början av april.

- Vi är glada och stolta över att av Liseberg AB ha fått förtroendet att vara med och utveckla Liseberg för barnen och deras familjer, säger Per-Åke Asplund, arbetschef Veidekke Anläggning SydVäst.

Bild från Lisebergs Mediabank

Läs mer om Lisebergs satsning för 90-årsjubileet här.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Regionchef Veidekke Entreprenad Anläggning SydVäst: Peter Svenningsson 031-50 56 19

Arbetschef Veidekke Entreprenad Anläggning SydVäst: Per-Åke Asplund 031 50 56 56

Kommunikationschef Veidekke Entreprenad: Jenny Henrichson 0733-57 10 88