Veidekke bygger i Lilla Sköndal

Söder om Stockholm vid kanten av Drevviken och intill Flatens naturområde ligger Lilla Sköndal. Här kommer Veidekke att bygga 29 skogsvillor med spännande arkitektur. Området invigdes av finansborgarrådet i Stockholms stad Sten Nordin den 17 juni.

- För oss på Veidekke är det spännande att få vara med att utveckla nya områden, och här i Lilla Sköndal finns förutsättningar att skapa unika boendekvaliteter, på ett mycket behändigt avstånd från Stockholms innerstad,
säger Per-Martin Eriksson vd på Veidekke Bostad AB.

Utvecklingen av hela området sker i samverkan mellan Besqab, NCC, Småa Hus, Stockholmshem och Veidekke. Ulf Sahlin från DNS arkitekter har ritat de fyra olika hustyper som Veidekke Bostad planerar att bygga i Lilla Sköndal. Ett modernt boende med hus i park och de vägar som ska ansluta till villorna kommer att naturligt följa terrängen.

För mer information:

För mer information kontakta Veidekke Bostad AB:
Roger Olsson, Distriktschef. Tfn 08-635 61 84
Erik Westling, Affärsutvecklare. Tfn 08-635 61 27