Veidekke bygger miljöklassat kontor i Malmö

Uppdraget innebär att Veidekke kommer att uppföra en byggnad på 11 000 kvm med plats för cirka 500 personer i flexibla kontor och ett bottenplan med möjlighet till butiker och service. Sirius är ritad av Tema i Malmö. Bygget är påbörjat och 2017 kommer kontorshuset Sirius vara inflyttningsklart endast ett stenkast från Malmö Centralstation. Det stationsnära läget skapar goda förutsättningar för hyresgästerna att pendla med buss eller tåg, ytterligare en aspekt på hållbarhet.

-Vi har från start arbetat i nära samarbete tillsammans med Wihlborgs och övriga delaktiga som arkitekter, konstruktörer, installatörer mm. för att utveckla och fastställa utformningen av Sirius till ett mycket vackert och funktionellt kontorshus. Projektet präglas av öppenhet och involvering från alla för att få till ett så bra resultat som möjligt, säger Karl Lindberg, arbetschef på Veidekke.

Karl Lindberg, arbetschef Veidekke Bygg Syd, tel. +46 722430987

Ulf Sterner, regionchef Veidekke Bygg Syd, tel. +46 703244563

Vi i Veidekke tror på involvering. Vi tror på att tillsammans skapar vi bättre resultat och de bästa lösningarna. Med involverande krafter utvecklar vi tillsammans med våra kunder, leverantörer och samhälle ett värdeskapande samspel.