Veidekke bygger nytt bostadskvarter i Hagastaden åt Nordr

På uppdrag av Nordr fortsätter Veidekke byggnationen av det nya bostadskvarteret Haga Boulevard och Haga Venue som bolaget utvecklar i Hagastaden i Stockholm. Projektet är en totalentreprenad där kontraktsumman för denna fas av projektet är på ca 382 miljoner kronor. Totalt byggs 243 lägenheter i det nya bostadskvarteret och de första köparna kommer att kunna flytta in i sina nya bostäder under 2023 samt 2024.

Det nya bostadskvarteret som Nordr (fd Veidekke Eiendom) utvecklar i Hagastaden i Stockholm kommer bestå av två bostadsrättsföreningar. Den första föreningen Brf Haga Boulevard byggstartade tidigare under hösten 2020. I och med den goda försäljningen av lägenheterna i projektet, byggstartar nu även den andra föreningen, Brf Haga Venue.

- Vi tackar Nordr för det fortsatta förtroendet och möjligheten att tillsammans vara med och bygga ännu en del av den moderna och dynamiska stadsdel som Hagastaden kommer bli. Jag är säker på att vår långa närvaro och tidigare erfarenheter samt relationer med både staden och kringliggande pågående projekt kommer bidra till ett lyckat projekt för alla, säger Jörgen Stattin, projektdirektör på Veidekke Bygg Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:

Jörgen Stattin, projektdirektör Veidekke Bygg Stockholm, tel 070-689 65 02

Charlotta Nilsén, affärsområdeschef Veidekke Bygg, tel. 070-600 30 87

Veidekke i Sverige ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg- och anläggningsbolag med ca 8 600 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2019 en omsättning på ca 38,8 miljarder NOK.

Veidekke bedriver entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 400 anställda och en omsättning på ca 12,1 miljarder NOK (2019).

Veidekke Entreprenad AB, Box 1503 SE-172 29 Sundbyberg, Svetsarvägen 15, SE-171 41 Solna tfn +46 8 635 61 00

E-post: info@veidekke.se - Internet: http://www.veidekke.se/

Finansiell information om Veidekke finns på http://no.veidekke.com